reklama

Keď rozbitá fľaša zahreje pri srdci

Študenti vysokých škôl niekedy nemajú peniaze. Z matematického hľadiska by táto veta bola lemou, teda tvrdením, ktorého platnosť netreba dokazovať. (Bývam na izbe s matematičkou, inak som v tejto oblasti pomerne mimo.) Pred časom som sa ocitla vo veľmi podobnej situácii, ešte zhoršenej mojím heslom Radšej minúť posledné peniaze na knihu ako na jedlo. Mala som presne naplánované, koľko a kde môžem minúť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Spokojná so životom a nadšená jesenným slniečkom som vošla do drogérie kúpiť jednu maličkosť. No, keďže sa poznám a veci nikdy nenechám na pokoji, aj tentokrát som vzala do ruky pár fľaštičiek. Len tak, otvoriť ich, ovoňať a skonštatovať, že jeseň v parku vonia krajšie. Keď som si všimla, že už veľa času nemám, vrátila som do regálu poslednú fľaštičku – bola malá, pekne ozdobená a – na moje nešťastie – sklenená. Áno, jednoducho spadla na zem a rozbila sa. Nešťastná som hodila pohľad na cenovku – 7 eur. Bleskovo som si ich odpočítala z môjho rozpočtu a zistila som, že som na nule, domov sa nedostanem a jeden víkend budem hladovať. Vzala som teda črepiny tej fľaštičky a povedala som najbližšej predavačke, aká som bola šikovná. Pravdu povediac, podvedome som čakala chladnú reakciu. No teta predavačka mi doniesla vlhčenú utierku na ruky, pozbierala črepiny a ešte sa vypytovala, či som sa na nich neporezala. Tak som sa jej potom opýtala, ako tú fľašku zaplatím, na čo mi povedala, aby som chvíľu počkala. Keď sa vrátila zo skladu, zavolala si ma bližšie k sebe a sprisahanecky mi povedala: „Viete čo, moja, choďte. Ja to dám do odpisu. Za to, že ste boli taká slušná a prišli s tým za mnou, to sa dnes len tak nevidí.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A tak som sa nakoniec dostala domov, dokonca sýta. Niekto hovorí, že črepiny prinášajú šťastie. Ja tomu neverím. Šťastie prináša len ľudskosť. Živá, hmatateľná a láskavá.

Anna Macková

Anna Macková

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rada počúvam dážď, ako hrá na klavíri. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu